Monday, December 4, 2006

Folk

Min ärade vän Linus frågade angående min förra post om jag hatar folk. Det korta svaret är självklart ja, ja med hela mitt bittra, kalla, syniska, Norrlands-hjärta av sten så hatar jag folk. Det långa svaret är också ja, men har en fotnot.

Människor drivs av en sak och det är makt, makt genom pengar eller makt genom att kliva över andra människor. Vi är inget flockdjur som behöver närhet för att överleva, vi är en parasit på vår egen art. Alla har säkert sett The Matrix och Agent Smiths utlägg om människan som ett virus, vissa av er kanske till och med haft turen att läsa eller höra Bill Hicks som även han levde under intrycket att människan inte är ett däggdjur utan ett virus med skor. Alla andra arter har en deal med naturen som fungerar, man brukar prata om mutualism eller symbios. Människan kan inte överleva utan jorden - jorden å andra sidan skulle må betydligt bättre utan oss människor.
Jag blir så förbannad på det här snacket som varit sista tiden om "Klimathotet" ooo..."Växthuseffekten" buuu..."Det är NU vi måste göra något, annas kommer jorden att dö!" Vi har haft 60 jävla år på oss att göra något! I årtionden har forskarna försökt säga åt oss vi kanske borde ta bättre hand om planeten om vi vill överleva, men någon snubbe i slips med fetare plånbok har endera tvingat forskaren att hålla käften eller inte brytt sig om prognoserna. Varför? Jo för att tjäna mer pengar, för att få mer makt. ...dumma jävla svin.
När jorden går under, vilket borde ske under vår livstid, kommer jag att skratta gott. Vi som art förtjänar inte att leva. Vissa individer förtjänar verkligen att leva, tro inte att jag sitter här och önskar livet ur mina nära och kära. Klart jag önskar att det fanns något att göra år saken, men nej...det är kört. Så länge folket med pengarna sitter vid makten.
Som sagt när jag ser att naturen slår tillbaka så hejjar jag alltid på naturen.

Så länge jag lever så kommer jag att förakta allt det människan kommit att stå för.
Om ni tycker att min syn är lite svart och trist så googla på "USA:s positiva inställning till Kyoto-avtalet" och se hur många träffar du får.

Puss och kram till alla mina vänner, tyvärr föddes ni som fel art :(

No comments: