Saturday, December 23, 2006

Dan före dan

Så kom den tillslut, dagen före dopparedagen, the big tamale, i morgon. Såhär lite småfull redan vid lunch kan jag säga att julen inte är jävla farlig ändå när man tänker efter...vilket man ska kosta på sig att göra.
Varje jul så är det något man klagar på, nått som inte blev riktigt lika bra som förra året. Skinkan var för salt, glöggen för varm, faster Bettan hade inte möjlighet att komma, knäcken för hård, osv, etc...men vad är det vi strävar efter? Finns den där perfekta julen som vi alla minns från vår barndom?

Jag har tänkt på just den frågan hela morgonen och kommit fram till; Nej, den finns inte. Inte den julen som vi tror att vi vill ha, den där perfekta Astrid Lindgren-julen går ej att uppnå. Vi har aldrig upplevt den, men av någon anledning så går alla och längtar efter den (när jag säger "alla" menar jag självklart inte "alla", slappna av, jag vet att det finns undantag).
Beror det på rädslan inför att vara annorlunda, att vara den familjen som inte serverar prinskorv efter Kalle Anka. Eller beror det på att, som med allt annat på julen, det är tradition. Tradition att vara missnöjd över ens egen prestation?
Om jag var tvungen att välja skulle jag gå på en snygg blandning...

Hur som jävla helst! Nog om detta, för er som orkat läsa hela vägen hit ner måste jag bara få klaga lite mer på en jääävligt störade sak...
Under julhelgen och fram till nyår så våldgästar jag min svåger i skellefteå, jättetrevlig karl, men han har en stor brist...och det är den här satans tangentbordet, jag vet att det inte är ditt eget fel Stefan, men va fan! Släpp sargen och våga köpa ett riktigt tangetbordord! Du har råd med en fullstor backspace-knapp och en shiftknapp på höger sida! I stället för shift sitter där en mystisk tangent märkt "Turbo" ...jag har ingen aning vad den gör, förhoppningsvis inget farligt eftersom jag kommer åt den varje jävla gång jag ska trycka på shift...den shiftangent som är belägen en bit in på resterande knappsats...
Snubben som designat den här skiten får INGEN julklapp i morgon!

God jul-jävel!

ps. som sagt, ring om det är fest ds.

No comments: