Monday, December 11, 2006

Ett gott socialt liv och det är fan jul nästa vecka

När jag flyttade till Sundsvall så visste jag att jag skulle få offra en hel del av sånt jag tidigare tagit för givet, t ex snäppa över till någon god vän och dela en snus över ett parti tv-spel, eller hänga på sig ett stränginstrument och tränga in sig i ett litet rum i några timmar med 4 andra idioter. Good times.
Mina vänner här är tjocksär-trista böcker skrivna av matematiker och fysiker...Den kontakten jag har med mina gamla vänner hemmavid består av att läsa deras bloggar någon gång per dag. Igen fel i det, men det har inte samma tillfredställelse som att dela en snus i den mannliga tystnadens sammförstånd.

Err, vet inte riktigt vart jag vill komma med det här men jag tror jag längtar hem till västerbotten bara lite just nu...bara lite...

Och just det ja, det är jul-jävel nästa vecka...tjoo och tjimm, klackarna i taket, hej va det går, faller-ra osv.

No comments: