Monday, November 27, 2006

Grattis

De som haft oturen att måsta lämna lägenheten idag kanske fått se Expressens (kan vara Aftonbladet också, skitsamma) löpsedel, där man i stor fet arial kunde läsa "Rökfri på EN dag!"
Vänta, lugn i bussen, va du att du sa, sa du? "Rökfri på EN (1) dag" Men så jävla ventenskapligt av dig, tack ska vi ha. Så det innebär vad? Att personen i fråga inte rökt på en dag? ...tja kanske inte, det vore väl lite väl idiotiskt till och med för en aftontidning att gå ut med. Det som måste menas är att man med hjälp av någon fantastisk metod kan bli fri från rökbegär på en dag, ett dygn, 24 timmar. Nu mina kära läsare tänkte jag bespara er de ca 10 riksdaler som denna tidning kostar och avslöja hemligheten: Självkontroll.

Vem som helst kan bli rökfri på en dag, bara man är motiverad nog. Tack sveriges dagspress. En annan motod är cancer, vilket går betydligt fortare -"Du har cancer i röven och i lungorna, slutar du inte röka dör du" ...vad tog det? 5 sekunder, mycket fortare och effektivare...och innefattar ingen jävla ljusterapi eller annan jävla hokus-pokus som förespråkas i artikel (som jag inte läst, annser du att jag har helt uppåt väggarna fel i mitt resonemang så är du vänlig att rätta mig)

Nu tänkte jag gå ut och röka en stund, men när jag kommer tillbaka är jag rökfri lol, jk ktnx bai

1 comment:

Johan said...

Jag slutade snusa. Jag vet inte riktigt hur lång tid det tog från att prillan lämnat läppen till den träffade papperskorgen, men någon millisekund i alla fall. Så lång tid tog det för mig.