Saturday, November 25, 2006

Frampressat

Logik är en vacker sak, nästan det vackraste som finns...det är mycke därför jag studerar naturvetenskapliga ämnen, för att det finns logik överallt! Finns det ingen logik så vet jag att det sitter vetenskapsmän över hela världen och försöker ta reda på varför, med hjälp av logik. Underbart.

I sverige har vi en av världens starkaste motståndare till logikens framfart som den största källa för nyheter; Aftonbladet (näsblods-framkallande ologik bara i sig). I dagen nätupplaga kunde man läsa om en klantskalle som p.g.a ett tekniskt fel på Ladbrokes site lyckats spela bort 300 000 som han inte hade täckning för! Läs skiten här

Några saker jag skulle vilja peka ut...
1. Saldo: minus 300 000 kronor....När Andreas Berg gjorde en insättning råkade han fylla i en nolla för mycket
- Det är bara fel...om han tryckt in en nolla för mycket måste han haft minnst 30 000 på kontot till att börja med, vilket borde resultera i ett slutsaldo på ca 270 000.

2. -Hade jag råkat trycka in två nollor för mycket hade jag kunnat bli av med en miljon, säger han.
- Nej, det hade du inte, du hade blivigt av med 3 miljoner...asshat.

3. Är man så jävla dålig på att hantera nummersatsen på sitt tangentbord att man blåser iväg 300 000 spänn, som man inte har, till en pokersite och sedan förlorar skiten går man inte ut i pressen och erkänner!

IG

No comments: